Treg i hodet og kroppen etter Xanax, alkohol og cannabis

Hei.
Tok 4 xanx bare for å prøve og ble fortalt at det bare fikk deg i litt bedre humør og lite bivirkninger med mindre man tar mange. Tok 3 shots med jägermeister og tok 2 trekk av en litta joner.
Dagen derpå følte jeg meg treig i hele kroppen og klarer ikke tenke som jeg vanligvis tenker og er generelt litt tregere i hele kroppen inkl. Hodet.
Hva er årsaken og hvor mye er en bivirkningningsfri dose?

Mann, 23 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Det er nok ikke noe som heter en bivirkningsfri dose. Alle medikamenter og rusmidler kan ha bivirkninger, hvor plagsomme disse er, kommer an på dose og tilvenning, men det er også individuelle forskjeller. Hadde du gått på terapeutiske doser, det vil si doser fastsatt av legen, ville bivirkningene vanligvis avtatt etterhvert.
Du vil sannsynligvis få mindre bivirkninger dersom du tar mindre doser. Dessuten blandet du Xanax med både alkohol og cannabis – og en slik blanding vil gi større risiko både for ubehagelig rus (Xanax og alkohol sammen kan være farlig), og for mere bivirkning.
Dersom du bruker dette for å få en rus, må du regne med å få bivirkninger og føle deg dårlig etterpå – det er rett og slett en av omkostningene ved å ruse seg.