Skal drikke 17.mai, hvor mye kan jeg drikke?

hei jeg har tenkt til å drikke på 17.mai og har kjøpt inn 4 cider 0,5 l, 6 breezer 275ml, og en tiktak 5dl 20%, men jeg vet ikke hvor mye av dette jeg bør drikke med tanke på at jeg vil ha kontroll men ha det gøy og at jeg skal hjem etterpå og vil ikke at mamma og pappa finner ut noe! Jeg veier 65kg og har drukket litt 3 ganger før, og la merke til at jeg har tålt mer enn venninner men da har jeg ikke drukket mye. vi skal drikke fra kl 13-17 elrns. jeg vil ikke blacke ut og lurer på hvor mye jeg skal drikke for å være brisen men ha kontroll?

Kvinne, 15 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Det er veldig bra at du undersøker litt i forkant og at du ikke ønsker å bli veldig full.
Vi vil fraråde deg å drikke alt dette, det er altfor mye for en på din alder og med din vekt. Drikker du alt dette på 4 timer, vil du få så høy promille at du kommer til å blacke out. Promillen din blir også så høy at det kan være farlig (rundt 3). Får du veldig høy promille, kan det være livsfarlig. Du sier at du ikke vil at foreldrene dine skal merke noe. Da bør egentlig ikke drikke mer enn en eller to cider, og i hvert fall droppe tiktaken.
Du kan lese hvordan promille påvirker deg her.