Nabo som trenger hjelp, kan jeg finne ut hvem hennes fastlege er?

Jeg er styreleder i et borettslag og har en eldre dame her som må ha hjelp pga hennes psykiske tilstand. Hun er 5% i den virkelige verden og resten er bare fantasi og trusler. Har pratet med pårørende som forteller hun har 17 tidligere opphold på [anonymisert]. Er det mulig for oss på en eller annen måte og finne ut hvem som er hennes fastlege, slik at vi kan involvere vedkommende? Mvh [Anonymisert]

Mann, 64 år fra Hedmark
RUStelefonen svarer:
Vi er først og fremst en tjeneste som svarer på spørsmål vedrørende rus, så dette er dessverre litt utenfor vårt mandat. Men når det kommer til spørsmålet ditt om det er mulig å finne ut hvem som er hennes fastlege, er det ikke mulig på annen måte enn at hun eller noen andre forteller det til dere. Om dere har kontakt med pårørende, foreslår vi at dere heller tar kontakt med de og ytrer deres bekymring dit, slik at de kan vurdere saken videre. Eventuelt kan dere ta kontakt med klinikken hun har vært innlagt på og legge igjen bekymringsmelding der, men vær obs på at du vil bli møtt med institusjonens taushetsplikt og ikke få noen informasjon tilbake. Legevakt er et annet alternativ å kontakte dersom dere ønsker en ytterligere vurdering av saken.