Kan jeg bli helt frisk hvis jeg slutter å skyte?

Hei jeg går i LAR på subutex. Jeg har et stooort problem! Og det er at jeg ikke klarer å la være å skyte subben (injisere) jeg har nå skutt ca 3-4 skudd hvær dag på ca 8 mg pr dag (totalt) i snart 2 år! Jeg vet at dette er veeldig farlig! Jeg har begynt å få sterke brystsmerter! Det jeg lurer på er om jeg kan bli 100% frisk hvis jeg slutter nå eller MÅ jeg kontakte legen? Vil helst slippe å fortelle legen min dette! Eller LAR for den slaks skyld!… hvis jeg klarer å slutte skytingen, vil brystsmertene gå vekk av seg selv? Kan jeg bli frisk automatisk etter hvært? Jeg er i full jobb og har ingen sidemissbruk og skjeeder meg veeeeldig på fritiden.. tror det er derfor jeg ikke klarer å la være ! Jeg kjenner ikke noen rus av å skyte subben men jeg får ny energi av det…

Mann, 29 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Vi som jobber i RUStelefonen er ikke leger. I tillegg er det umulig for oss å si hva disse brystsmertene er og hva som kan være årsaken til smertene. Vi kan derfor heller ikke svare deg på om disse smertene vil gå bort av seg selv hvis du slutter å skyte Subutex.
Vi har forståelse for at du helst vil unngå å snakke med legen din om dette, men siden du beskriver at du har sterke smerter i brystet vil vi anbefale deg å sjekke det likevel. Har du behov for hjelp i forbindelse med å slutte å skyte Subutex kan du også få det.
God bedring!