Kan jeg dø av 40 Paracet?

Hei, hvis jeg tar 40 tabletter med paracet, kan jeg dø da? hvor lenge tror dere man må være på sykehuset? må man få noen medisiner for det?

Kvinne, 17 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Vi vil ikke svare deg på om du kan dø av dette, fordi vi ikke vil bidra til at du gjør noe for å skade deg selv. Men en overdose paracetamol kan både være dødelig, og det kan gi alvorlige skader som du må slite med resten av livet. Vi forstår at du har det tøft, og at det kanskje kjennes ut som om det å dø er det beste alternativet nå. Men det blir bedre med tiden, og det blir gjerne bedre ved å snakke med noen som kan gi deg støtte og omsorg. Vi oppfordrer deg til å snakke med dine foresatte, noen andre du stoler på, helsesykepleier, lærer eller en annen ansatt på skolen, eller kontakte Kors på halsen eller hjelpetelefonen.