Var PMMA blandet i amfetaminen?

Hei kjøpte noe som jeg trodde var amfetamin igår men når jeg injiserte det så ble jeg fjern samtidig som jeg begynte og hallusinere og noia.merket med en gang at den amf var blandet med noe.fikk høy puls og blodtrykk samtidig som jeg var veldig fjern og sløv.tenkte kanskje at den var blandet med mdma.men likevel ikke for fikk ikke noe særlig rus bare høy puls/trykk og fjern,begynte og høre ting og noia helt.jeg kjøpte masse av den og tok veldig masse siden det var ingen effekt.men etter litt fikk jeg brystsmerter og altfor høy puls.hva kan det ha vært?har hørt at det kan være pmma i amfen og at det er veldig farlig.er symptomene mine noe lignende som ved pmma?hvis det er det hvor mye pmma er overdosering/farlig?jeg har vært sånn nå hele natt.tok 1 *25mg sobril men når jeg tok 1 så tok det ikke langt tid før de sluttet og virke og sobril pleier og virke lengre andre ganger. Men det hjalp litt men nå er det samme bivirkninger.så tok 1 25 mg sobril til.men hvis det skulle vært pmma jeg har tatt hvor lenge varer det?kan det være farlig hvis sobrilen slutter og virke før?jeg ble litt redd nå da dette var ikke lik andre typer amf jeg har kjøpt og at det var hvit pulver og noe mer gulere oppi.tror ikke det er mdma for det har jeg hatt mange ganger utblandet med amf.den gir en rus.denne her gir bare hallusinasjoner/noia og veldig høy puls.ikke noe særlig varm nå men ble det etter inntak.og vil tippe jeg har tatt så mye som kansje 3 g siden igår kveld.hvordan finne ut hva det er?vises det på en urinprøve om det er pmma?beklager for mange spørsmål.jeg er usikker og bekymret.og spør jeg legen så vet han ikke hva pmma er det er ingen som vet hva det er engang.hvilke symptomer er farlige?og kan man dø flere dager senere etter inntak

Kvinne, 22 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Vi kan ikke si for sikkert at det du trodde var amfetamin var iblandet PMA eller PMMA. Det virker som du er ganske kjent med rusen og bivirkningene som PMA/PMMA gir, og at det kan være svært farlig. Siden vi med sikkerhet ikke kan si hva stoffet du tok innhold legger vi ved en artikkel om PMA/PMMA som omhandler bla. virkning, bivirkninger og farlig skadelig bruk fra tidsskriftet.no. Artikkelen vil gi deg svar på dine spørsmål, og vi legger også med artikkel om påvisning av PMMA i blod og urin.
Som du kanskje vet har det forekommet en rekke dødsfall etter bruk av PMMA/PMA og oftest er det blandet inn i MDMA/Ecstasy eller amfetamin. Du skriver at du kjøpte masse amfetamin og tok masse. Hvis du har mye av stoffet igjen anbefaler vi deg å ikke bruke det før du er sikker på hva det inneholder. Du kan kjøpe test kit på nettet som analyserer stoffet, og gjør det tryggere for deg å bruke.