Hvordan kombinere Rivotril og alkohol

Jeg har rivotril og alkohol tilgjengelig.
Har hørt flere ha det gøy på det, så jeg skal prøve på lørdag kveld.
Når bør jeg stoppe?
Burde man ta mer alko og mindre rivo eller burde jeg ta mindre alko og mer rivo
Jeg vet det er farlig, men hva tenker dere er under grensa på livsfare?
Jeg trenger ikke en pekefinger. Lurer bare på ca dosen som har minst sjanse for å dø
Planlegger å starte med at halvt mg rivo og 1 cider. Også ta den mengden igjen hvis jeg ikke føler noe innen en time. Noe dere ville forandret med den planen?
Er det sant at du kan oppføre deg veldig rart uten å merke noe selv. Alle andre rusmidler jeg har tatt har ingen merket noe på meg, selv på skolen.
Sorry hvis jeg har skrivefeil, har tatt noe andre greier i dag og orker ikke rette på det

Kvinne, 17 år fra Buskerud
RUStelefonen svarer:
Vi kan dessverre ikke svare deg på hvordan du kan ta alkohol og Rivotril sammen for en best mulig opplevelse. Ikke fordi vi ønsker å vifte med pekefinger, men fordi det ikke finnes noen fasit på hvordan du kan gjøre dette på en minst mulig risikofylt måte. Det vi kan si til deg er at du bør forsøke å holde deg på en lavest mulig mengde av hver, da større doser sammen kan være livstruende. Å starte med små doser, og eventuelt justere opp, slik du beskriver, reduserer risikoen men utelukker den ikke. Det er mange som får blackout av å kombinere Rivotril og alkohol, eller får en oppførsel som kan beskrives som manisk, eller blir aggressiv. Så vær obs på at du kan risikere å våkne opp uten særlig minne om hva du har gjort.
Hvordan du oppfører deg på rusmidler, kommer nok veldig an på rusmiddelet, mengde inntatt og dine erfaringer, blant annet. Noen kan fremstå rimelig nyktre mens de likevel føler seg ganske utpå, mens andre skjuler det dårligere.