Apocillin og MDMA

Hvis jeg går på apocillin for førstegang på 6 år, jeg lurer med dette på om der er farlig å ta mdma/pmma sammen med apocillin (penicillin) hvis jeg omså håper over siste apocillin tabelett samme dag

Kvinne, 32 år fra Nordland
RUStelefonen svarer:
Du bør fullføre penicillin-kuren din. Avbryter du kuren før du er ferdig, risikerer du at du ikke blir frisk fra det du tar kuren for.
Det finnes ingen kvalitetssikret informasjon om kombinasjonen penicillin og MDMA, men på generell basis er det lurt å unngå å kombinere ulike rusmidler og legemidler. Både fordi kombinasjonen kan gi uforutsigbare virkninger, men også fordi det er anbefalt at både kropp og hode er uthvilt og friskt før en tar rusmidler som for eksempel MDMA. Vi anbefaler deg altså å vente med å ta MDMA til du både er frisk og er ferdig med penicillinkuren din.