Hva skjer hvis jeg blander GHB og Rivotril?

Hva skjer om jeg blander ghb og rivotril? Tror ikke jeg har så sterk ghb, men har ikke noe tilgjengelig for å måle hvor mye jeg tar. Kommer til å ta ca en kork med ghb. Rivotrilen er 2mg. Kommer kanskje til å ta to piller, men startet med en og ser hvordan det går
Hvordan vil kroppen føles? Og klarer man fortsatt å snakke normalt?
Hva er tegnene jeg burte følge med på i tilfelle jeg tar en overdose og må ringe noen?
Jeg kommer nok til å prøve kombinasjonen uansett, så trenger ikke noe pekefinger. Vil bare vite hva jeg burde huske på

Kvinne, 17 år fra Buskerud
RUStelefonen svarer:
Vi kjenner ikke deg ,og vet ikke hva slags toleranse du har for ulike stoffer. Derfor kan vi heller ikke si noe sikkert om hvordan du kommer til å reagere. På generelt grunnlag vil vi allikevel si at det anbefales ikke å blande disse stoffene, da begge virker dempende. Rivotril og GHB kan også forsterke hverandres effekt, og du kan bli overdrevet beruset. Altså få problemer med både koordinasjon, balanse og tale (snøvle). I alvorlige tilfeller kan det medføre pusteproblemer og forgiftning.
Tegnene som fortrinnsvis er viktig å se etter er sterk opplevelse av tretthet og lavere puls. I alvorlige tilfeller kan det å sovne/miste bevisstheten medføre at pustesenteret i hjernen slutter å virke, og du får pustestans som kan føre til oksygenmangel (hypoksi).
Du kan lese mer om oksygenmangel i StoreMedisinskeLeksikon.