Har tatt en del kokain den siste perioden, sliter med bivirkninger

Jeg har tatt en del kokain den siste perioden og ikke hatt noe bivirkninger før nå. Har hatt en ekstrem angst i fire dager nå og klarer ikke stå eller sitte stille i lengre perioder. Jeg gråter ukontrollert og mister virkelighetsoppfatningen i ny og ned. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg og klarer ikke å slappe av. Hjelp

Kvinne, 21 år fra Buskerud
RUStelefonen svarer:
Det er ganske vanlig å oppleve enkelte ettervirkninger og bivirkninger som følge av kokainbruk, særlig når det gjelder et forholdsvis høyt forbruk. For de fleste vil det være et spørsmål om tid før dette gradvis går over, men da er det selvfølgelig også viktig at du ikke bruker noe mer kokain i mellomtiden. Generelt bør du nok også være ganske forsiktig med kokain i fremtiden også.
Om dette mot formodning ikke skulle bli bedre i forholdsvis nær fremtid, og angst o.l. blir et vedvarende problem for deg, anbefaler vi at du snakker med legen om dette – legen kan f.eks. henvise deg til psykolog eller et annet egnet tilbud.
Se gjerne også vår guide Hjelp til å slutte med kokain.