MDMA og speed sammen

Hei. Jeg er godt kjent med rusmiddelet MDMA, og har brukt dette en del med kontroll og lange pauser. Etter to mnd pause skulle vi forsøke igjen. Men denne gangen ble jeg tilbudt å prøve speed (amfetamin) sammen. Vi prøvde, og det gikk bra. Men dagen etter kjente jeg at jeg hadde veldig rask puls. Nå er det to dager siden inntaket. Og litt rask puls enda, ingen smerter eller ubehag. Er dette pga blandingen?

Mann, 19 år fra Hedmark
RUStelefonen svarer:
Vi kan ikke gi deg en fasit på hvorfor du fikk høyere puls i dagene etter. Det kan være mange og sammensatte årsaker. På et helt generelt grunnlag, kan vi si at det er en temmelig vanlig ettervirkning av amfetaminbruk. Normalt vil dette gradvis roe seg etter forholdsvis kort tid. Det at du både tok MDMA og amfetamin, gjør ikke etter- og bivirkningene noe mindre.
Du kan lese mer om både MDMA og amfetamin på våre sider.
Dersom du vil prate med noen om dine opplevelser, er du velkommen til å kontakte oss – det er helt anonymt!